روایت رئیس شورای اطلاع رسانی از دو تجربه تلخ دولت پزشکیان در میانه مذاکرات؛ تیم مذاکره کننده تا آخرین لحظات میز مذاکره را ترک نکرد اما…

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتوگویی اظهار کرد: مردم ایران و افکار عمومی جهان در جریان هستند که ایران به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر همواره آماده گفتوگو بوده است.
بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: ایران در این زمینه دو تجربه تلخ را پشت سر گذاشته است؛ یک بار در دوره قبل که در میانه مذاکرات حملهای از سوی آمریکا و اسرائیل انجام شد و این بار نیز با وجود احتمال اینکه طرح مذاکرات میتواند نوعی فریب باشد یا در میانه آن حملهای صورت گیرد، ایران برای اتمام حجت با طرف مقابل، افکار عمومی جهان و مردم ایران پای میز مذاکره حاضر شد.
وی افزود: مسئولان کشور تا آخرین لحظه به دنبال مذاکره بودند و از آن فرار نکردند و میز مذاکرات را ترک نکردند، اما طرف مقابل در میانه مذاکرات اقدام به حمله کرد گویا این اقدام یک سنت نادرست در فرهنگ و روابط سیاسی بین الملل است، در حالی که ایران پیشنهادات سازنده، منعطف و مثبتی ارائه کرده بود، این روند با اقدام طرف مقابل متوقف شد.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت ادامه داد: به گفته واسطه این مذاکرات، ایران در برخی موضوعات حتی انعطافهایی نشان داده و مواردی را پذیرفته که پیش از این تمایلی به پذیرش آنها نداشته است، اما در نهایت مذاکرهشکنی و زیر پا گذاشتن روند گفتوگو صورت گرفت. هدف اصلی دشمن از آغاز این اقدامات، براندازی و ایجاد فروپاشی در کشور بوده است.
وی گفت: دشمن با ترکیبی از اقدامات نظامی، تحریک برای ایجاد شورش داخلی، ارتباط با گروههای تجزیهطلب و تروریستی و تلاش برای ضربه زدن به رأس حاکمیت، به دنبال ایجاد فروپاشی در ساختار کشور بوده است.
وی با اشاره به واکنش جامعه نسبت به تحولات ایران اظهار کرد: برخلاف تصور طراحان این اقدامات، مردم دچار انفعال و ناامیدی نشدند
به گفته او حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف نشان داد که جامعه در چنین شرایطی برای دفاع از کشور و نظام وارد صحنه میشود.
حضرتی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع پایگاههای آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: ایران اعلام کرده بود در صورت ورود آمریکا به جنگ، پایگاههای این کشور در اطراف ایران هدف قرار خواهند گرفت. این موضوع پیش از جنگ و در زمان وقوع درگیری نیز به کشورهای همسایه اعلام شده و در عین حال ایران بر روابط دوستانه با کشورهای منطقه تاکید کرده است.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت گفت: بخش اعظم توطئهای که برای فروپاشی نظام طراحی شده بود تا این مرحله خنثی شده است و بر خلاف انتظار طراحان آن، فضای جامعه به سمت همبستگی بیشتر حرکت کرده است.
وی با اشاره به اقدامات دولت در شرایط فعلی تأکید کرد: مهمترین اولویت دولت در کنار مدیریت جنگ، حفظ انسجام ملی و اجتماعی است. رئیسجمهور، معاون اول و وزرا با برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی در حال پیگیری امور کشور هستند و دولت تلاش میکند در حوزههایی مانند تأمین نیازهای مردم، خدمات درمانی و پشتیبانی، شرایطی فراهم شود که مردم با اطمینان و آرامش بیشتری امور روزمره خود را دنبال کنند.
۳۱۲۱۵



